Johan ik zou graag naar Nieuw Zeeland gaan. Ben daar ook mee bezig. Heb twee zoons (14/16) die het uitstekend doen op school. Spreken en schrijven allebei goed Engels. Zie Nederland, vooral de laatste paar jaar, erg achteruit gaan.
Waarom weg en niet terug komen? Ben wat ouder, maar zoek nog één uitdaging van zo’n vijf àtien jaar. Heb wat gespaard en kom al voor 80% AOW in aanmerking. Wil dat geld straks graag in een ander land uitgeven.
Bedrijven verdwijnen naar het oosten. Sinds de uitbreiding van Europa zijn daar meer dan voldoende goedkope arbeidskrachten te vinden. Daardoor zakt het gemiddelde inkomen hier ook. Zal niet lang meer duren dat hier Polen nog asperges komen steken. Binnenkort verbouwen ze die namelijk zelf. Kunnen we ze zo ophalen.
Elke werkdag krimpt er een bedrijf in met gedwongen ontslagen. Net een weddenschap met iemand daarover gewonnen. (laatste tweeweken anderhalf bedrijf per dag was de inzet). Dit gebeurt namelijk al meer dan een jaar, dus makkelijk gewonnen.
Veel bedrijven (V&D bijvoorbeeld) gooien oudere werknemers eruit, die vervangen worden door goedkope, op contract staande, jongere werknemers. Die krijgen driemaal een contract en gaan er dan ook weer uit.
Bedrijven met grote productie capaciteit en veel personeel gaan nog een stapje verder. Gaan naar China. Is goed voor de economie zeggen sommigen. Krijgen de Chinezen geld zodat ze hier producten kunnen kopen. We weten alleen nog niet welke J
Door de uitbreiding van Europa is er heel veel goedkope grond bijgekomen. Wat ze daar mee kunnen laat zich raden. Geld zit er zat in de pot gevuld door landen als Nederland. Bij ons mogen de koeien al niet meer naar buiten.
Ik mag dit jaar 35% meer energie kosten gaan betalen bij hetzelfde verbruik. WOZ waarde van mijn huis ook 35% hoger dit jaar. Het bedrijfsleven krimpt in, en de overheid dijt uit. Dus alles moet betaald worden door steeds minder burgers.
Randstad ’s ochtends en ’s avonds één groot parkeer terrein. Maar wel met een hele mooie laag asfalt op het wegdek. Veel te smalle wegen, maar wel erg mooi.
Een deel van de bevolking is overgegaan tot het luid sprekend (schreeuwend) en armen zwaaiend communiceren.
Mensen die hun mening geven (politiek/creatief) moeten onderduiken en daarna dag en nacht met bodyguards over straat. Ze zijn blij dat ze nog leven. Een paar anderen niet meer.
Van Minister de Geus moet ik langer blijven werken, maar hij zegt niet waar. Dat werk is er namelijk gewoon niet. Voor dat soort onzinnige uitspraken krijgt de man wel betaald.
Er zal overal wel iets niet goed zijn, maar zoveel?
Daarom wil ik emigreren en niet tijdelijk verhuizen;)
Groetjes,
Ruud