Hallo Eric,
Ik heb gewerkt op een uitzendbureau als intercedent en moet zeggen dat het vinden van werk helemaal licht aan hoe iemand overkomt. Je moet jezelf wel een beetje kunnen verkopen. Uitzendbureaus vallen vaak terug op een betrouwbare groep medewerkers die reeds eerder voor hun hebben gewerkt, daar moet je jezelf tussen zien te krijgen. Met name het grote aanbod van personeel en het relatief kleinere werkaanbod, zorgt ervoor dat het uitzendbureau dat kan blijven doen. Pas wanneer de vaste vertrouwde groep aan het werk is, zullen zij verder gaan kijken naar andere nieuwe medewerkers.
Nogmaal ik ben het er helemaal mee eens dat iemand moet werken voor zijn geld. Ik wil namelijk ook geen belasting betalen voor iemand die zijn bed niet hoeft uit te komen. Gelukkig is men nu sinds een tijdje gestart met projecten als “werk gaat voor” e.d. dat inhoud dat je na een aanvraag voor de bijstand, direct aan de slag moet om je bijstandsuitkering te kunnen krijgen. Het zijn projecten die de gemeente inkoopt om mensen zo kort mogelijk in de bijstand te houden.
Als je dan toch moet werken voor een bijstandsinkomen kan je toch maar beter z.s.m. een baan vinden. Het is dus niet meer zo makkelijk als in het verleden om te genieten van bijstand en ondertussen bijv. zwart bij te klussen!