emigratie naar ierland

  • iris

    Hallo lezers,

    Mijn man, kind en ik gaan zeer waarschijnlijk naar Ierland verhuizen, omdat het bedrijf waar hij werkt daar naar toe verhuist. Ik ken niemand die naar Ierland is geemigreerd en zou graag met iemand willen mailen die de stap heeft gewaagd. Waar moet ik op letten? Wat zijn de knelpunten? Mijn man komt uit (een heel ander) deel van Ierland en we kennen het land, maar er wonen kan heel anders zijn. Ik hoop dat iemand de tijd wil nemen om zijn/haar ervaringen met ons te delen,

    Vriendelijke groet,

    Iris

  • Willem

    Ierland is geen moeilijk land om naar te verhuizen.

    Het enige is de Engelse taal misschien.

  • Angelique

    Hallo Iris,

    Mijn vriend is 4 weken geleden, op eigen houtje, naar Ierland verhuisd. Hij had al vanuit Nederland een baan gevonden. En nadat hij 3 dagen in een hotel is verbleven had hij al een appartement gevonden. Zijn doel was eigenlijk Dublin of een stad in de buurt daarvan. Nu zit hij in Limmerick. Voorlopig blijft hij hier nog om te kijken hoe z'n baan bevalt (hij is stucadoor maar werkt daar nu als voorman bij een bouwberijf).

    Zoals jij vraagt kan ik jou helaas geen informatie geven over wonen in Ierland (ik ga zelf pas eind van dit jaar).

    Maar misschien heb jij of jouw man (via zijn bedrijf) wat informatie voor ons. Hij wil namelijk eind maart zijn auto ophalen in Nederland en hiermee verhuizen per boot. Weten jullie of er misschien een verhuisbedrijf of speciale veerdienst hiervoor bestaat. De enige mogelijkheid die we nu hebben is per boot naar Engeland dan een paar honder kilometer rijden en dan met de boot naar Ierland…

    Hopelijk weten jullie iets.

    Alvast bedankt en ook veel succes met jullie plannen!

    Groeten Angelique

  • HansG

    ik ga over een maand ook naar Ierland, omdat ik er een baan heb gevonden. Je bent dus niet de enige. ;-)

  • sarah

    gaan jullie een huis / appartement kopen of een kamer?

    ik hoor dat het haast onmogelijk is om te kopen :s