emigreren

  • marco

    hallo allemaal

    mijn vrouw en ik zouden ook graag eens iets anders willen , zoals met z'n tween in het buitenland werken. Zuiden van Spanje ofzo .Gewoon weg uit Nederland ! we hebben geen kinderen en ook geen kinderwens.

    Zijn er mensen die ook zoiets willen of al gedaan hebben.

    Of mensen die daar werk voor ons hebben?

  • paul

    Marco gewoon doen.

    Zelfs mensen met kinderen pakken hun boeltje op en gaan op de bonne fooi weg naar Australie, Amerika, Zuid Afrika etc etc

  • marco

    Maar hebben die mensen daar dan al werk of gaan ze daar zoeken.

    Ik ben zelf kunstoflasser en dat is niet zo bekent , ik zou denk ik een spaanse vertaling daar voor moeten hebben.

  • marco

    Tuurlijk zijn er mensen die met het hele gezin naar het buitenland vertrekken, maar ook zij hebben er wellicht een poos over nagedacht en zich geïnformeerd over de voors en tegens. Aangezien het plan bij ons nog net geboren is zijn wij op zoek naar mensen die die ervaring hebben ondergaan en hoe het hen is vergaan. Daarbij willen wij ook enigszins op ‘safe’ spelen. Met andere woorden mijn man zou erg graag zijn beroep daar uitoefenen, naar die mogelijkheden zijn we dus ook op zoek.

    Groet, Marco

  • Willem

    Ik zou eerst eens bepalen naar welk land je wilt gaan. En wat betreft je baan, waarom ga je niet eenvoudigweg eens jobsites bezoeken?

    Daarbij is ook de eerste voorwaarde in een ander land, spreek ik de taal? Zonder de taal schiet het niet op. En beslist niet in landen in Zuid-Europa.

  • Victor Janssen

    O ja, nog een paar ´kleinigheden´ die mee zouden moeten spelen in de keus van uw uiteindelijke doel:

    Hoe is de economie in dat land

    Hoe zijn de mensen daar

    Lust ik het eten wel

    Hoe zijn de scholen

    Hoe zijn de huizen

    Hoe is het met sociale zekerheid, belasting etc. als ik verhuis naar een niet-EU land.

    Wat zijn de voorwaarden voor een verblijfsvergunning

    etc. etc.

    succes ! Victor

  • R Rosendaal

    Ik ga over twee maanden emigreren en wil je best wel vertellen hoe ik alles heb gedaan en ga doen, maar ieder persoon en situatie is anders. Probeer daarom voor je zelf na te gaan hoe jij als buitenlander het beste je geld kan verdienen. Als je niet heel veel te bieden hebt (niet dat, dat zo is in jouw geval) dan is de beste optie om voor je zelf te beginnen. Ga kijken, ga praten, ga luisteren in het land waar je wil wonen. Gebruik de voordelen die je hebt (bijv. de contacten met nederland). De beste voorbereiding is in het land zelf. Veel succes