wie heeft er ervaring met Argentinie

• patricia

Hoi,

Wij willen naar Argentinie emigreren. Helaas heeft de emigratie.startpagina.nl niet een aparte kop “argentinie” dus wie kan mij helpen met een goede checklist voor Argentinie…………zoals bijvoorbeeld visum, werkvergunning, gezondheidschecks, rijbewijs etcetc.

ALvast bedankt.

Patricia

• Andre

Ga terugkeren naar waar ik vandaan kom: Buenos Aires. Joepie!

Er zijn zoveel Nederlanders tegenwoordig in bsars, wellicht kunnen ze jullie helpen.

Wat gaan jullie daar doen?

• motormuis

Hoi,

Ja ik heb inmiddels op de nederlandse ambassade in Arg gelezen van een nederlandse vereniging met een bijeenkomst 1 keer per maand op woensdag.

Wat wij daar gaan doen, werken:-))

Mijn vriend bij een bank en ik via mijn huidige werk bij de Argentijnse vestiging in BsAs.

En jij wat ga jij er doen?

Andre klinkt trouwens niet heel erg Argentijns. Mijn vriend is ook Argentijns.

Groetjes Patricia

• Andre

moet ik mijn paspoort laten zien dat ik Argentijn ben? jij komt erg ver daar met die houding

• motormuis

Sorry hoor, was maar een grapje over jouw naam. Het spijt mij zeer dat jij je meteen aangevallen voelt. Ik dacht toch dat ik redelijk normaal antwoord heb gegeven op jouw berichtje.

Ik ben daar zelf gezien dat ook qua uiterlijk je niet echt een standaard Argentijn hebt omdat er zeer veel Europese invloed is. Ik ken ook een Argentijnse jongen die Kok van zijn achternaam heet. En de president van Argentinie heeft natuurlijk ook geen Spaanse achternaam. Dus het was een zeer onschuldige opmerking.

Dus dit is helemaal geen houding. Ik ben verre van wantrouwig……..nogmaals t was een grapje/losse opmerking. Dat je dat niet begrijpt als je de rest van mijn antwoordje hebt gelezen.

Ik had je ook al gezegd dat mijn vriend Argentijn is dus ik weet echt wel hoe het daar zit hoor.

Veel plezier in Argentinie.

• Janneke

Patricia, je berichtje is al wat langer hier, maar als je nog met vragen zit, neem dan gerust even kontakt op. Wij hebben het meeste al geregeld, werken nog even de laatste dingen hier af en vertrekken dan naar Cordoba!

Groetjes, Janneke

bravomar27a@hotmail.com

• Monique

porteno zeker??

• patricia

wie? mijn vriend? Niet helemaal want hij komt uit gran buenos aires dus mag officieel niet porteño genoemd worden:-))))

• patricia

Hoi Janneke,

ik heb je al gemaild. Leuk dat je gereageerd hebt…..beter laat dan nooit:-)) en zoveel mensen kom je niet tegen die naar argentinie gaan of zijn vertrokken.

groetjes Patricia

• ar2nl

y vos cabeza de queso? Monique, de naam alleen al, zeker blond, he.