Emigreren naar China

• Diver

Ik ben Nederlanden wn wil emigreren naar China.

Wat komt daar allemaal bij kijken?

Wat moet ik doen en hoe doe ik dat?

Gr.

Fengzi

• Puk

diver, bespaar jezelf de ellende. als je al met zo'n houding begint zal het je niet lukken. emigreren vergt nogal veel eigen initiatief, dus als je nu al verwacht dat mensen informatie komen aandragen op een presenteerblaadje dan zul je het straks nog erg moeilijk krijgen en met weemoed terugverlangen naar moeders pappot. misschien zou je zelf eerst eens wat onderzoek kunnen doen en daarna terugkomen naar dit prikbord met wat intelligentere vragen.

uw DIMIA immigration officer

• Diver

Erg vriendelijk van u, maar ik woon al enkele jaren in China. Ik ben alleen nog geen oficiele ingezetene. Ik heb er niet zoveel zin meer in om elke maand naar HongKong of Macau te gaan om een nieuw visum te gaan halen (kopen). In elk geval “bedankt” voor uw medewerking.

• Hanny

Diver als je daar al enkele jaren woont, snap ik niet dat je nog niet weet hoe de regels daar zijn.Is er geen Ned. Ambassade bijv. die je op weg kan helpen?

Ik moet Puk gelijk geven, komt niet erg gemotiveerd over

• Diver

Ambassade is er natuurlijk wel in China. Is alleen een beetje ver weg, in woon in de provincie Guanxi. Het consulaat is dichterbij (9 uur met de bus). Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik werk 7 dagen per week, zoals de meeste mensen hier.

Ik haal mijn info wel van een ander forum

• Hans

Ik denk dat je weinig medestanders zult vinden hier. De meeste vinden het hier te druk etc. en dan zouden ze in China willen gaan wonen met …….tig inwoners en dan 7 dagen per week moeten werken en nog niets eens een auto kunnen betalen.

Misschien op het China forum?

Je ben in Nederland, waarom niet naar het Chinese consulaat of ambasade hier?????

• Diver

Waar ik woon is het niet zo druk en ik heb een auto en een huis, wat waarschijnlijk 3 x zo groot is als dat van jou, maar dat geeft niet. Ik heb de info al gekregen van iemand die wel behulpzaam was.

• Hans

Waarom reageren personen toch altijd zo aangevallen als je gewoon antwoord geeft??

Als je schrijft dat het met de bus 9 uur is, dan ga ik er vanuit dat je geen auto hebt. Als je 7 dagen per week werkt en geen auto hebt dan ga ik ervan uit dat je die dan niet kan betalen. Reden daarvoor is niet van belang. Misschien werk je op een boerderij, weg van alle drukte in het westen maar ben je gelukkig met weinig.

Maar ik bleek er naast te zitten, je hebt gewoon een auto en een veel groter huis dan ik, maar je gaat gewoon met de bus naar het consulaat omdat dat sneller is en gezelliger.

Overigens zit je gewoon in Nederland op dit moment.

• alice

precies diver je zit in Nederland, dus waarom doe je nou zo moeilijk?

Vanuit Nederland kan het geen 9 uur met de bus zijn, ik weet dat Nederland vaak vertragingen heeft maar zo erg is het nu ook weer niet.

Veel succes met je emigratie??

• simone en rene

Sorry Hans dat ik even reageer je hebt als onderwerp waarom zo hatelijk neer gezet ik kan best begrijpen dat je 1 en 1 bij elkaar opteld (zou ik ook doen) en dan je reaktie geeft .Maar wat mij opvalt is dat je zelf ook hatelijk of cynisch reageerd met de zin “maar je gaat gewoon met de bus naar het consulaat omdat dat sneller ie en gezelliger”.

Maar je hebt gelijk hij is in nederland waarom dan niet even naar den haag simpel en sneller dan 9 uur met de bus.