Dominicaanse Republiek

  • Henriette

    Mijn man en ik hebben al heel lang het idee om te vertrekken naar de Dominicaanse Republiek (La Samana) om daar iets voor onszelf te beginnen. We denken zelf aan bv. een bed&breakfast of klein restaurantje. We hebben totaal geen ervaring in deze branch maar we zijn wel ervaren reizigers. Heeft iemand tips of ervaringen of misschien andere websites waar ik informatie op kan lezen?

    Alvast hartelijk bedankt. Oja, we wonen nu in Italie.(mijn man is italiaan)

  • Monique

    Ook wij hebben even gedacht aan de Dominicaanse Republiek. Maar toen wij het eiland rondtrokken kwamen we tot de conclusie dat we daar niet zouden kunnen en willen leven. Dat is natuurlijk persoonlijk, en ik vind het fantastisch dat jullie het wel willen gaan proberen. Heel veel succes dus.

    Wat ons opviel is dat de toeristen niet buiten de hotels komen. Dat is waarschijnlijk ook niet echt makkelijk als je de Spaanse taal niet machtig bent… Daarom komen er in La Samana wel veel excursie-bussen langs, maar weinig toeristen die gebruik kunnen maken van bed&breakfast c.q. een restaurantje. En of er mogelijkheden zijn om te overleven zonder de toeristen? Daar zou ik toch eens goed over nadenken.

    Maar als het lukt kun je in ieder geval ons als klanten verwachten, dus laat iets weten!!