eenvoudige emigratie

  • angelo

    Hallo,

    Mijn vriendin en ik zijn ons eigen landje een beetje beu. Niet alleen om wat er allemaal gebeurt, want dit is al een tijdje zo. We proberen ons voor te bereiden op een emigratie en willen graag de warmte opzoeken. Het blijkt nogal eens dat emigreren niet zo gemakkelijk is.

    Wie kan ons vertellen welke (ei)landen emigratie eenvoudig toestaan?

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Angelo

  • Joke.

    Binnen de Eu kun je vrij verhuizen en op jacht gaan naar werk en een huis.

    Dat is het minst eisende.

    Denk ik. :)

    Joke.

  • angelo

    Dank je Joke.

    Zijn er ook gebieden op wereldniveau waar je relatief eenvoudig terecht kunt?

    We willen heel graag richting de zon vandaar….

    Gr. Angelo

  • Femke

    wat dacht je van Spanje, Italie, Griekenland, Portugal?

  • angelo

    Is inderdaad een optie, maar iets (sub)tropisch klinkt ook erg goed.

    Vandaar mijn vraag. En om daar iets op te starten en op te bouwen zal aardig in de papieren lopen. Daarom is het een beetje tweeledig..

  • Hans

    Wat is tweeledig?

  • Victor Janssen

    Een eenvoudige emigratie bestaat niet.

    Kiezen voor de eenvoudige oplossing is gewoon in Nederland blijven.

    Kiezen voor een minder eenvoudige oplossing is emigreren naar een land binnen de EU.

    Kiezen voor een gecompliceerde oplossing is kiezen voor emigreren naar een warm land, waar over het algemeen een heel ander kultuur (op elk gebied) heerst dan bij ons koudbloedigen. Kombineer dit met het taalprobleem en het zou een drama in wording kunnen zijn.

    Dit betekent geenszins dat u niet zou moeten kiezen voor de laatste oplossing maar daar hangt een lange voorbereidingstijd aan vast.

    Als u nou eerst eens goed nadenkt over wat u wilt, een aantal maanden op internet gaat graven naar informatie over de verschillende landen, kulturen, emigreren in het algemeen etc.

    Wilt u naar de zon maar het moet niet te ingewikkeld zijn: veel succes, maar zo werkt het niet.

    Wilt u het voor uzelf niet te ingewikkeld maken dan zou u misschien genoegen moeten nemen met wat wind en regen en emigreren naar een EU-land in de buurt, de kultuur lijkt hier tenminste nog een beetje op de onze. Een zonnebank kopen kan daarbij een overweging zijn :-)

    Naarmate ik mij langer bezighoud met deze materie kom ik er gaandeweg achter dat veel mensen de datum van hun verhuizing naar een exotisch land al geprikt hebben en vervolgens anderen gaan vragen hoe het daar eigenlijk is en hoe de mensen zijn. De wereld op zijn kop dus en verschrikkelijk naief.

    Op mijn website www.droomhuisduitsland.com kunt u een indruk opdoen hoe ingewikkeld een ´eenvoudige emigratie´ naar een buurland is…..

    Bereid dit goed voor want de kater komt later….

    Met vriendelijke groet, Vic Janssen

    En ja: het noemen van mijn URL is Spam, reklame, mag niet, hoort hier niet thuis, etc.

  • alice

    wow…Victor…ik zie dat je het al leert..

    Grappig commentaar die zonnebank…en je reaktie op je spam

    Dat bedoelde laatst nu iemand als je hier n.l. lang genoeg meeleest dan zie je dat sommige mensen om een niet altijd heel serieus antwoord vragen.

    Leuke site trouwens ;-)

  • Hans

    Ja Victor, vergeleken met je eerdere reacties leer je snel, sneller dan ik dacht. Goede reacties, goede analyse.

    Je schrijft “Naarmate ik mij langer bezighoud met deze materie” . Ik hou me al jaren bezig hiermee en weet dus uit ervaring dat ongeveer 90% / 95% van degene die met het idee komen om te gaan emigreren niet doorzet.

    NB. op forums kunt u gewoon je schrijven. ;-)

  • Victor Janssen

    Hallo Alice,

    Ik weet niet waardoor ik de indruk gewekt heb geen ervaring met forums te hebben… Alleen omdat ik overal netjes (misschien soms scherp) en serieus op in ga ? Dat is nou eenmaal je stijl of niet. Mijn ervaring op forums, bulletin boards, noem het maar op, gaat ver terug tot rond 1986 toen ik, in de USA gestationeerd, mijn eerste pc kocht. Internet kwam pas ongeveer 10 jaar later (in Nederland tenminste… en daar was ik ook als de kippen bij). Ik heb de hele ontwikkeling meegemaakt, ook de negatieve ´site effects´ en al vroeg besloten daar niet in mee te gaan. Veel forums, prikborden, of hoe je het ook noemt worden bevolkt door lieden die het als tijdverdrijf zien iedereen en alles af te zeiken (Nederlands dus….) Ga je daarin mee, of reageer je daar niet op, dan geef je dit soort mensen de bevrediging die ze zoeken.

    Neem nou weer deze reaktie…. Ik doe het weer, nog steeds niks geleerd… Er valt niks te leren, of bestaat er zoiets als een doorgewinterde, ervaren, oude en wijze forum gebruiker die het allemaal gezien heeft ? Als dat zo is dan ben ik het wel…

    groetjes, Vic Janssen