Emigreren naar Rusland

  • lucie

    Mijn man en ik willen in Sint Petersburg een kleine Bed & Breakfast beginnen. Volgende week gaan we weer voor een maand naar toe. Wie kan mij informatie verschaffen betreffende voorwaarden en de benodigde papieren? En wie weet iemand, die deze stap naar Rusland heeft ondernomen en wat zijn/haar ervaringen zijn?

  • jetze

    Hallo,

    Ik wil graag weten of alles gelukt is. Indien ja, mag ik vragen hoe alles geregeld is? Dit omdat ik van plan ben om april/mei volgend jaar naar St Petersburg te gaan.

    Groet

    Jetze

  • piet

    wij hebben 2 hotels in pattaya thailand en zoeken samewerking met een reisburo

    in rusland

  • edwin2

    Hallo,

    ik ben erg benieuwd of het jullie gelukt is? ik ben namelijk zelf ook van plan om die kant op te gaan. ik heb namelijk al 2 jaar een russische vriendin en ik heb het wel eens gezien hier in Nederland. Misschien kun je me vertellen wat me allemaal te wachten staat als ik deze stap ga nemen. het lijkt me geweldig om helemaal opnieuw te kunnen beginnen. heb je wat tips en adviezen?

  • nietvantoepassing

    Schijnt dat er best veel nederlanders na rusland verhuizen, ik ben het zelf ook van plan. Ik vraag me af hoe alles in zijn werking gaat en dat er ook makkelijk werk is te vinden als je de russische taal voldoende beheerst?

    Dank je wel voor jullie reactie!

  • Floor de Vreede

    Beste Lucie,

    Tijdens mijn zoektocht naar leuke kandidaten voor het programma ‘Ik Vertrek’ kwam ik je berichtje tegen… Jullie plannen klinken heel interessant voor ons programma. Misschien vind je het leuk om een keer geheel vrijblijvend verder te praten over deelname? Dan hoor ik het graag: 036-5241458 of floor.de.vreede@stokvis625.nl

    Alvast bedankt!

    Met vriendelijke groet,

    Floor de Vreede

    Redactie ‘Ik Vertrek’

  • Andre Sturkenboom

    Hoi ik heb dus een Russische vriendin uit Saint Petersburg. Zelf ben ik werkzaam als consultant in de offshore.

    Van haar hoorde ik dat de belasing in Rusland maar 13 % is. Heeft iemand een eenmanszaak in Rusland opgestart?

    Dan zou ik graag meer willen weten.

    groet Andre

  • Jacco

    Hallo ,

    Ik kan jullie een ding vertellen .

    Als je niet getrouwd bent met een russisch onderdaan , dan kan je het gerust vergeten te emigreren.

    Er word daar gewerkt met een quotem voor alle niet getrouwde aanvragers.

    En er zijn duizenden ex russen die voor gaan.

    Ikzelf ga dit jaar die kant op .

    We hebben een winkeltje geopend en gaan de stap zetten.

    Voor vragen mag je me altijd mailen.

    Groet Jacco.

  • Henk Kamphuis

    Hallo Jacco,

    Het voornemen heb ik om na ongeveer anderhalf jaar mij te willen vestigen in Rusland. Al tien jaar getrouwd met een russische en jaarlijks bezoek aan rusland voor een maand. We hebben er huisvesting in een klein dorpje en onlangs een flatje gekocht in een wat grotere stad (tambov).

    Ik wil je vragen wat mijn eerste stappen moeten zijn richting verblijfsvergunning / russisch paspoort etc.

    Kun en /of wil je me wat op weg helpen?

    Vervolgens moet ik kijken of ik daar wat inkomsten kan genereren.

    Met alvast dank voor je antwoord.

    Henk Kamphuis

    henkkamphuis700@msn.com

    Jacco Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo ,

    >

    > Ik kan jullie een ding vertellen .

    > Als je niet getrouwd bent met een russisch

    > onderdaan , dan kan je het gerust vergeten te

    > emigreren.

    > Er word daar gewerkt met een quotem voor alle niet

    > getrouwde aanvragers.

    > En er zijn duizenden ex russen die voor gaan.

    > Ikzelf ga dit jaar die kant op .

    > We hebben een winkeltje geopend en gaan de stap

    > zetten.

    > Voor vragen mag je me altijd mailen.

    >

    > Groet Jacco.

  • Loek

    Leuk advies, alhoewel ik me afvraag of Lucie die haar post 6 jaar geleden op dit forum plaatste (10/06/2004 13:34) nog steeds beizg is met de emigratie of gewoon heeft opgegeven. Waarom wordt er gereageerd op zulke oude berichten?