uitschrijven gemeente; gevolgen????

• Francien

Hallo,

Nu we bijna vertrekken heb ik nog 1 vraag. Als je naar het buitenland gaat, zonder direkt te emigreren, maar je geen adres meer in Nederland hebt, wordt je uitgeschreven bij de gemeente en die merken je direkt aan als emigrant! Maar loop ik dan niet het risico dat bijvoorbeeld mijn ziektekostenverzekering in NL stopgezet wordt? Zijn er andere oplossingen, behalve je bij familie/ vrienden inschrijven (die dan mogelijk hogere belastingaanslag/heffingen krijgen van de gemeente). Hoe doen mensen dat die net als wij voor onbepaalde tijd weggaan, maar niet direkt gaan emigreren??? Alvast bedankt voor de reacties.

Francien

• pascal

je ziektekosten worden niet stopgezet omdat je particulier bent waarschijnlijk!

ben je ziekenfonds dan eindigd die als je geen inkomsten meer in nederland geniet.

ik weet niet hoe jou situatie is maar ik werk bij het ziekenfonds dus misschien kan je het uitleggen.

groetjes pascal

• corinne

wat nu als je particulier verzekerd bent, via je werkgever?

en je inkomsten stoppen?

Ik ben via mijn werkgever verplicht particulier verzekerd bij de IZA comfor de academische ziekenhuizen cao.

Als ik onstag neem en niet direct vertrekt, hoe kan je dit dan het beste regelen?

groetjes corinne

• pascal

nou als je particulier verzekerd bent bij je werkgever dan ben je uitgesloten van het ziekenfonds dus eigenlijk ambtenaar of collectief.

ambtenaren kunnen dus nooit in het ziekenfonds.

mocht je dan geen inkomsten meer hebben en dus ook geen werk dan moet je je dus particulier verzekeren.

er zijn mensen die dus zelf genoeg eigen middelen hebben en zich gewoon particulier laten verzekeren.

een kennis van mij is voor 8 maanden naar spanje met zijn gezin en die heeft zich hier dus particulier laten verzekeren omdat er geen sociale lasten meer betaald worden over je inkomsten en dus geen recht meer hebt op ziekenfonds.

ik hoop dat je het een beetje snapt want het is best moeilijk uitleggen.

ik weet niet wat je plannen zijn.

kijk ga je definitief in het buitenland wonen dan word het een andere zaak.

groetjes pascal

• corinne

ik ga definitief naar het buitenland en heb waarschijnlijk nog wel een overbruggings periode voor dat ik vertrek en ja als semi ambtenaar geen middelen om mij in die tussentijd particulier te verzekeren.

weet iemand anders misschien hoe dit te doen?

• pascal

als je nog een tijdje in nederland blijft en geen inkomen hebt tot dat je vertrekt kan je je particulier laten verzekeren. dan heb je ook geen overbruggings verzekering voor nodig dus verzekerd ben je altijd. je kan je verzekering die je dan afsluit opzeggen en zelfs nog even laten doorlopen als je vertekt.

informeer is bij de nuts verzekeringen afdeling particulier(delta loyd) waar je een goede uitleg krijgt.en alle informatie die je nodig hebt.

telnummer 070-3100880.

je krijgt dan beter uit leg ik kan je niet zoveel uitleggen omdat het met mail veel tikken is en iemand aan de telefoon is beter!

ik hoop dat je wat verder komt.

groetjes pascal

• pascal

waar ga je eigenlijk heen.

wij willen naar italie maar dat is zo moeilijk als je daar geen werk hebt.

weet iemand misschien iets.

groetjes pascal

• corinne

hoi pascal

ik ga tegen die tijd maar eens bij iza informeren en hier in het ziekenhuis hebben ze een steunpunt.

ik ga naar nieuw zeeland en ben nu eerst bezig om aan een baan te komen.

wat voor werk wil je gaan doen in italie?

groetjes corinne

• Hans

Hoi,

Je kan je particuliere verzekering gewoon aanhouden. Maakt niets uit of deze via je werkgever is afgesloten. Gewoon de verzekering even bellen en uitleggen. In mijn geval hield ik zelfs gewoon de korting die het bedrijf had gekregen.

Verder zijn er verzekeringen waar je geen gebruik van kan maken als je in het buitenland zitten (dit geld na een bepaalde tijd), maar er zijn ook particuliere verzekeringen die je gewoon kan omzetten naar het buitenland. Dit is perfect, want dan hoef je je daar in het begin al geen zorgen om te maken. In ons geval wisselde het land waarin wij zaten een keer, en toen konden we gewoon de verzekering bellen en dit doorgeven.

Success,

Hans

• Roy

..