emigratie mogelijkheden

  • john

    Hallo,

    Wij zijn een jong gezin van begin 30.

    Al jaren dromen wij ervan om te emigreren, maar voornamelijk de finaciele houdt ons tegen.

    wat wij graag willen:

    - betere leefomgeving

    - meer tijd voor elkaar

    - meer leefruimte

    - betere kwaliteit van leven

    Heeft iemand ervaring met een vergelijkbare situatie, en heeft toch mogelijkheden gevonden om te emigreren :

    - denk bv aan om iets gezamelijk te doen

    - etc

    iedeeen, mogelijkheden, laat het me eens weten…

  • Willem

    Lekker vaag verhaal.

    Zonder duidelijke feiten is het moeilijk in te schatten.

  • monique

    Hi John,

    Ja wij (en ik denk vele) hadden dezelfde gedachte.

    Te druk en te gestressed in nederland.

    Dus op zoek naar een ander plekkie, emigratie gestart en inmiddels zoekende in een gebied in ontario…..wat te doen ?, geen idee.

    Doordat we in nederland een eigen bedrijfje hadden was de weg om te emigreren als entrepreneur gauw gemaakt…..nu nog een bedrijf zoeken.

    Via internet bij makelaars aan het snuffelen geweest en verliefd geworden op een klein jachthaventje in een super vakantie gebied……camper gehuurd en een paar weken rondgetoerd en de knoop doorgehakt, bod gedaan en weer terug naar nederland, huis te koop aangeboden en dat was binnen 2 dagen zonder makelaar verkocht……tja en dan moet je…..emigratiepapieren nog niet rond maar huis verkocht en bod inmiddels geaccepteerd in canada.

    Wij zijn met gezin (2 kids toen 7 en 12) gegaan, bij de grens gezegd dat we een jaar wilden blijven en met een speciaal papiertje ons nieuw leventje begonnen, inmiddels bericht vanuit Berlijn dat we voor intervieuw moesten komen, tickets geregeld en 5 minuten op intervieuw en weer terug richting canada in afwachting van de officiele papieren, keuring in canada gehad en daarna officieel “geland”

    Absoluut geen moment spijt gehad, hangt er natuurlijk van af wat je wil beginnen, ons haventje is klein maar de klantenkring groot en flink opgebouwd, huis bij de marina dus een heel nieuw relaxed leven nu……wel vaak tegen een muur gelopen om diverse rekeningen te openen of b ij een bank.

    Ons geluk was dat we aardig wat centen hadden door de verkoop van ons huis.

    Zorg altijd dat je nog een tonnetje extra houd voor onverwachte dingen.

    En een hypotheek op een bedrijf (zeker een seizoensbedrijf) als de onze is niet te vinden bij een bank dus ook dat moet je in jehoofd houden.

    Veel succes, het moet je in het bloed zitten en het hele gezin moet het ook echt willen, elkaar later aankijken en v erwijten werkt niet als je het in een nieuw land helemaal zelf moet uitzoeken.

    Groetjes

    Monique john schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > Wij zijn een jong gezin van begin 30.

    > Al jaren dromen wij ervan om te emigreren, maar voornamelijk

    > de finaciele houdt ons tegen.

    > wat wij graag willen:

    > - betere leefomgeving

    > - meer tijd voor elkaar

    > - meer leefruimte

    > - betere kwaliteit van leven

    >

    > Heeft iemand ervaring met een vergelijkbare situatie, en

    > heeft toch mogelijkheden gevonden om te emigreren :

    >

    > - denk bv aan om iets gezamelijk te doen

    > - etc

    >

    > iedeeen, mogelijkheden, laat het me eens weten…

  • La Mama

    En hoe ging het eerste jaar Monique?

    Mijn ervaring is dat het -ook nu nog- soms behoorlijk zwaar is om altijd op elkaar aangewezen te zijn…als gezin. en inderdaad, het financieele plaatje rondbreien is ook nog een hoofdstuk apart!

  • monique

    Nu gaat het perfect, vooral het eerste jaar was het zwaarst, waar haal je een verzekering vandaan, welke bank, hypotheek mogelijk?, welke leveranciers tegebruiken….helaas willen ze dan een lijst met andere leveranciers zien om te controleren ofje goed van betalen bent.

    Het hele credit gebeuren zijn wij nederlanders niet gewend…….probeer maar een creditcard te krijgen en misbruik dat ding helemaal, zorg er wel voor dat je je minimale bedrag keurig op tijd betaald en dan pas bouw je hier een credit op en ziet een bank je zitten.

    Helaas is dat voor ons als seizoensbedrijf niet mogelik…..al ons spaargeld is opgegaan maar gelukkig nu allemaal weer ingehaald.

    Emotioneel hadden wij gelukkig allemaal geen probleem, je bent wel erg op elkaar aangewezen maar daar zijn we super sterk in…..is ook echt een vereiste.

    Nee geen moment spijt, hebben een heerlijk leventjehier, heb alleen spijt dat we het niet jaren eerder hebben gedaan……afijn, de kennis en wijsheid was er toen vast nog niet.

    groetjes

  • Melissa

    Hoi,

    Ik heb ook vanaf kinds af aan een wens gehad om te emigreren. Nu ben ik 21 en ga ik binnenkort verhuizen naar Oostenrijk, naar Murou en ik ga daar binnenkort werken als verpleegkundige.

    Oostenrijk heeft me vanaf kinds al aan erg aangetrokken. Ik vind het een uitstekende combinatie: prachtig landschap, aangenaam klimaat, vriendelijke mensen, gezellige dorpjes en toch een land met goede economie. Mischien is het voor jou ook wel wat.

    Natuurlijk moet er veel geregeld worden, maar als je nog alleenstaande bent gaat dat toch heel wat makkelijker dan als je met een heel gezin bent.

    Nou ik wens je veel succes!

    Melissa

  • Marjolein & Jan Hein

    Hallo,

    Wij Marjolein (27) & Jan hein (38) gaan emigreren naar Costa Rica. Het mooiste land van de wereld. Overweldigende natuur (aapjes in bomen, 1000 den vlinders, toucans en vogels) meeste biodervisiteit op zo'n klein stukje aarde. Het is een veilig en erg westers land en niet te moeilijk om binnen te komen. Ons huis staat te koop en we beginnen een B&B.

    Succes!

    Groeten,

    Marjolein & Jan Hein

  • Ingrid ter Beek

    Beste John,

    Wij hebben zelf ook plannen om misschien naar Canada te emigreren, en kunnen ons jouw financiële dilemma dan ook goed voorstellen.

    Via de website canada.startpagina.nl kan je onder het kopje “Emigratie” en dan “emigratiehulp 1, 2 of 3” doorklikken naar websites van diverse emigratiebureaus. Zij organiseren regelmatig voorlichtingsavonden; wellicht dat je via zo'n avond in contact kan komen met anderen die samen met jullie de uitdaging aan willen gaan. Daarnaast wordt in maart 2006 de emigratiebeurs georganiseerd (zie site www.emigratiebeurs.nl), ook daar heb je mogelijkheden om in contact te komen met andere emigranten.

    Hoop dat je hier wat aan hebt.

    Groeten,

    Jaap & Ingrid

    john schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > Wij zijn een jong gezin van begin 30.

    > Al jaren dromen wij ervan om te emigreren, maar voornamelijk

    > de finaciele houdt ons tegen.

    > wat wij graag willen:

    > - betere leefomgeving

    > - meer tijd voor elkaar

    > - meer leefruimte

    > - betere kwaliteit van leven

    >

    > Heeft iemand ervaring met een vergelijkbare situatie, en

    > heeft toch mogelijkheden gevonden om te emigreren :

    >

    > - denk bv aan om iets gezamelijk te doen

    > - etc

    >

    > iedeeen, mogelijkheden, laat het me eens weten…

  • joukje romijn

    Hoi,

    Zit zelf ook regelmatig te spelen met het idee om te emigreren en Costa Rica lijkt me ook fantastisch….maar waar begin je….neem aan dat jullie een startkapitaal hebben om het eerste jaar rond te komen?

    groetjes, Joukje

  • Vera Jansen

    Beste Marjolein en Jan Hein,

    Graag zou ik wat meer willen weten over jullie emigratie naar Costa Rica! Als jullie dat willen geven, natuurlijk. Ik ben op dit forum omdat ik voor het televisieprogramma ‘Geen weg Terug’ op zoek ben naar mensen die van plan zijn Nederland te verlaten om hun droom na te jagen in het buitenland.

    Wij zullen de deelnemers volgen tijdens het proces van vertrek, aankomst, en alles wat er verder bij komt kijken.

    Ik hoor het graag.

    Groetjes,

    Vera Jansen

    Redacteur ‘Geen Weg Terug’

    Eye2EyeMedia

    P.S. Ook anderen die (concrete) emigratieplannen hebben mogen reageren uiteraard!