zgn oprotpremie

  • paul

    Eric,

    Nee dat bedoel ik niet.

    Je werkt in Nederland, dus je betaalt inkomstenbelasting.

    Je besluit te vertrekken en aan het einde van het jaar moet je een belastingformulier invullen.

    Naast je opgave van inkomen, heb je misschien ook nog aftrekposten ( als hypotheek, lijfrente). Je kon toen dus ook alle emigratiekosten zoals van een emigratie consultant, vertaalkosten, verhuiskosten aftrekken, mits de kosten in Nederland waren gemaakt.

    Bij mijn emigratie naar Zuid Afrika in 1985 heb ik er nog mooi gebruik van gemaakt.

    Financieel was het dus handiger om in de tweede helft van het jaar te vertrekken, kreeg je een smak belasting gelden terug.

    Voor je info, ben ik alweer enkele jaren terug en baal als een stekker hier. Nu getrouwd en kids,maar waarschijnlijk vertrekken wij volgend jaar juli.

    Maar Singapore , nee. Ik heb daar 40 jaar geleden gewoond ( als 8 jarige) en ben er 3 jaar geleden terug geweest. geeft mij maar ruimte en rust.

  • DE Willem

    paul

    vertel even wat meer Paul, ik ga nl. eind van het jaar naar Zuid-Afrika en elk stuiver die ik mee kan nemen is er een natuurlijk.

    DE Willem

    www.safishri.com

  • paul

    Willem,

    Neem eens contact op met de belastingdienst. Ze hebben een brochure “Emigreren”. Misschien is het nu aftrekbaar bij buitengewone lasten. echter ik weet het niet zeker

  • Fullinck

    ik wil vergoednaar curacau

  • Erik

    Fullinck Schreef:

    ——————————————————-

    > ik wil vergoednaar curacau

    Wie niet.

  • Niels

    Ik niet, een eiland als Curaçao is mij te klein, kent iedereen elkaar, zijn de netwerken en kennissenkringen beperkt en is het geroddel groot.

  • Erik

    Niels Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik niet, een eiland als Curaçao is mij te klein,

    > kent iedereen elkaar, zijn de netwerken en

    > kennissenkringen beperkt en is het geroddel groot.

    Dat iedereen elkaar kent heeft voordelen,je haalt minder snel rotzooi uit, ouders letten op elkaars kinderen,als je hulp nodig hebt helpen mensen elkaar nog spontaan zonder iets terug te hoeven of te hoeven bedelen, het geroddel is wel groot,maar dan doen z ehier ook,hier lacht men in je gezicht en als je weg bent wordt je afgebrand achter je rug om,jaja, da tis echt wel typisch nederlands gedrag hoor.Zeker weten.Bovendien is daar nog sprake van respect op scholen en tenopzichte van volwassenen,hier is het vaak,niet altijd,maar vaak…lang leve de lol en de F.Y mentaliteit.Ik zeg niet dat alles volmaakt is daar, maar de verschillen zijn groot.

  • Stippel

    Lekker makkelijk om daar zo'n fijne mentaliteit te hebben, als alle mislukte figuren die daar hun draai niet kunnen vinden op de ‘pleeen’ stappen om in good old Makambia hun handje op te komen houden.

  • Erik

    Stippel Schreef:

    ——————————————————-

    > Lekker makkelijk om daar zo'n fijne mentaliteit te

    > hebben, als alle mislukte figuren die daar hun

    > draai niet kunnen vinden op de ‘pleeen’ stappen om

    > in good old Makambia hun handje op te komen

    > houden.

    Ik zou de aantallen makambas en de mensen waar jij het over hebt niet tegen elkaar willen wegschrijven, voorlopig kunnen we weer dokken voor de mobiele eenheid in rotterdam voor een potje voetbal van van de week.

    Dit gaat om gemiddeld 2,1 miljoen euro op jaarbasis.Dus waar heb je het over.Bovendien zijn het rijksgenoten, al die witte miljonairs met hun twijfelachtig spaargeld gaan nu fijn profiteren op Bonaire, tis maar de vraag of de Boneirianen hier op zitten te wachten.

    Lekker makkelijke instelling

  • rucela

    ik wil vragen hoe veel geld ik kan krijgen om trug te gaan naar mijn land met mijn drie kinderen