zgn oprotpremie

  • Mejdl

    Je mag ook belasting in Nederland blijven betalen…. er is sprake van keuzerecht.

  • Ruud

    In Thailand is dat nul procent Janneke. Tenminste als je wat ouder bent;) Maar er zijn meer zaken belangrijk als je gaat emigreren.

    Belastingdruk (direkt en indirekt samen) is in NL erg hoog.

  • nicky

    Je krijgt nog wel een oprotpremie als je naar je land van herkomst terugkeert, remigratie. www.svb.nl

    Maar je zult waarschijnlijk nederlander zijn.

  • nicky

    De oprotpremies voor remigratie staan op:

    http://www.st-ab.nl/normremi.htm

    Ik wou dat ik daar recht op had!

  • Ruud

    Daar is goed te zien waar ons belastinggeld naar toe gaat ;(

    Bij een aantal landen kan ik me er wel iets bij voorstellen. Maar bij heel veel landen is het geld over de balk smijten.

    Ik kan me niet voorstellen dat landen als Amerika, Canada of Nieuw Zeeland ook dat soort regels kennen.

  • nicky

    Hallo Ruud,

    Je haalt me de woorden uit mijn mond.

    Precies wat ik dacht, daarom betaal ik zoveel belasting. Hoezo bezuinigingen?

  • paul

    Vroeger kon je emigratiekosten aftrekken van je loon belasting.

    Ik dacht dat niet meer zo was.

  • Eric S'pore

    ?

    Als je emigreert, heb je toch geen loon meer in Nederland. Dus betaal je ook geen inkomstenbelasting?

    groet,

    Eric S'pore

  • Janneke

    Toch wel begrijpelijk, zo'n vraag over oprot premie; het is ook niet fair als de ene groep iets wel krijgt en de andere niet terwijl voor andere regelingen weer het ‘iedereen heeft hetzelfde recht’ geldt.

    Iedereen in NL heeft recht op AOW, ook al heeft men op z'n 65ste nog een jaarinkomen van enkele tonnen en zelfs Bea krijgt het. Iedereen heeft recht op kinderbijslag, ook als men tonnen per jaar verdiend.

    Iedereen betaald sociale premies in Nederland maar niet iedereen heeft recht op een oprot premie.

    Het zit een beetje scheef hier en daar.;)

    Janneke

  • patricia

    Helaas geldt het alleen voor mensen met bepaalde nationaliteiten…….was anders mooi meegenomen:-))