Emigratie naar de USA

  • Dennis

    Hallo,

    Mijn vrouw en ik willen weg uit Nederland en ons leven ergens anders opnieuw opbouwen. Onze interesse gaat o.a. uit naar Amerika.

    Ik heb een aantal bedrijven aangeschreven die in mijn branche opereren en die geven aan dat ze interesse hebben in mij.

    Hoe gaat e.e.a. nu?

    Kunnen jullie me iets verder helpen?

    Alvast bedankt.

    Dennis

  • Willem N.

    Dennis,

    Mijn advies: Zoek een ander land uit, want je komt ten eerste Amerika niet zo erg makkelijk in, en ten tweede, waarom de USA? Er is geen land ter wereld waar andere landen zo verrekte de pest aan hebben, en daar zou jij willen wonen?

    Groet, willem.

  • Loek

    Als je daar eenmaal zit merk je daar niets van. Over hoe een ander denkt heb je toch geen controle, misschien als ze daar een keer zouden zijn geweest dat ze een wat meer genuanceerde mening zouden hebben

  • Loek

    Indien een bedrijf in de US in jou is geinteresseerd moeten ze een visum procedure opstarten die vrij lang kan duren. Zij moeten kunnen bewijzen dat ze voor de functie waarop jij solliciteert geen personen in de US kunnen vinden. De meeste bedrijven haken bij deze procedure al gauw af gewoon omdat ze in die tijd al een ander hebben gevonden.

    Hoewel het een gok is maak je waarschijnlijk nog meer kans als je meedoet aan de greencard lottery: http://uscis.gov/graphics/services/residency/divvisa.htm

  • Willem N.

    Loek schreef:

    >

    > Als je daar eenmaal zit merk je daar niets van. Over hoe een

    > ander denkt heb je toch geen controle, misschien als ze daar

    > een keer zouden zijn geweest dat ze een wat meer genuanceerde

    > mening zouden hebben

    Tja, en da's weer net een antwoord wat je zou verwachten van een “Amerikaan”. Hieruit blijkt duidelijk maar weer eens dat het er op een tweede Rusland gaat lijken, de mensen word het een en ander voorgelogen, en het word geslikt als zoete koek.

    Ik wil hiermee niet zeggen dat er geen “goeie Amerikanen” zijn hoor, maar de meerderheid loopt toch wel met gigantische oogkleppen op.

    Nu word er al weer voorgesteld om een hekwerk te bouwen tussen Mexico en de USA en Canada en de USA dit om Amerika “veiliger” te maken, ha ha ha.

    Tjonge, hoe kortzichtig kun je zijn. Nou, van mij mogen ze, ik wil nog wel een steentje of twee bijdragen ook hoor, om het zo snel mogelijk optebouwen.

  • Eric S'pore

    Willem,

    De vraag van Dennis is hoe het nu verder gaat nu bedrijven interesse hebben getoond. Dennis is in het geheel niet geinteresseerd in jouw (bepaald niet ruimdenkende) idee over de USA, toch?

    groet,

    Eric S'pore

  • Loek

    Ik zeg niet dat ik geen kritiek heb op hetgeen mijn regering hier uitspookt, maar ik baseer niet mijn hele oordeel over het land op de handelingen van een stelletje politici. Ik heb hier overigens meer in te brengen als het gaat om inspraak in gemeenschappelijke beslissingen dan in NL. De term “volksvertegenwoordigers” is daar aardig aan het verwateren. Ik zou verbeter de situatie maar een eerst in je eigen land voordat je krietiek spuit over een ander land.

  • jet

    dit is jouw mening Willem…..

    Niet iedereen denkt zo…ik heb absoluut niet de pest aan de VS…vindt het een schitterend land en het heeft veel te bieden. Ik zou zeggen, go for it Dennis. Als ik zo'n kans zou krijgen zou ik het ook aannemen…

    verder kan ik je helaas geen advies geven.

  • Dennis!

    Juist jij begrijpt het!

    Ik ben een volwassen man die echt wel weet hoe de wereld in elkaar steekt.

    Het is net alsof je vraagt;

    Wat vindt je van Ford?

    Antwoord;

    Koop maar liever een Volkswagen.

    Het is geen antwoord op mijn vraag!

    In ieder geval bedankt.

  • Willem

    De USA is een prima land. Het heeft een enorme oppervlakte, vele grote steden, een dynamische economie, een hoog welvaartspeil enzovoorts.

    Al dat gezeur over politiek gaat wel voor ieder land op.

    Dus de USA als immigratieland is prima.

    Ik heb zelf een Amerikaanse partner en heb plannen om in Arizona te gaan wonen. Mooi klimaat en aangename middelgrote steden.