Curacao

  • Pieter

    Jaaaa,

    Hier is er weer een!! Beste mensen. Al een tijdje ben ik op zoek naar een geschikt land om naar te emigreren. Mijn ook (en geest) is gevallen op Curacao. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik helemaal aan het begin sta en ik moet me nog heel goed gaan orienteren. Maar je moet ergens beginnen. Ik verwacht dat hier mensen zijn die uit ervaring weten wat daarbij komt kijken. Dus…….ben je ook naar Curacao gegaan? heb je ervaring met emigreren?? Alle tips en wetenswaardigheden zijn meer dan welkom.

    Zijn er misschien boeken of sites die ik zou moeten doornemen? Ik hoor het graag van jullie.

    Kleine omschrijving: ben getrouwd, 2 jonge kinderen (4 en 7 jaar). Het doel van de emigratie is eigenlijk heel simpel. We willen proberen meer levens genot te creeren. Ook zijn we het geneuzel in Nederland een beetje zat. Maar, we willen wel graag wat stabiliteit. Een baan, een leuk huis kopen etc.

    Als er meer info nodig is, geef ik dat natuurlijk graag. Ik hoop op veel reacties.

    Pieter

  • sissij.

    Hallo pieter.

    Dat zou ik ook maar zeker doen,je heel goed orienteren.Ik wil geen domper op je plannen zetten hoor.Maar ik heb zelf 11 jaar op de antillen gewoont,weliswaar op bonaire ,maar toch.Curacau is nou niet echt het paradijs.Veel armoede,veel werkeloosheid en criminaliteit.De makamba,s (zoals ze nederlanders noemen) zijn welkom als toerist,maar als ze er wonen zijn ze er niet zo blij meer mee.Meschien stel ik het wel een beetje somber voor en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.Maar ik raad je toch aan om goed je licht op te steken.Drugs is een heel groot probleem op het eiland.900 overvallen hebben er plaats gevonden in 2004.Dus denk goed na,met wat je gaat doen.Levensgenot is overal te creeren,zelfs hier.

    groetjes sissij.

  • Hans

    Ik heb contact met een aantal mensen die naar C. zijn gegaan maar nu daar weg willen mede door de problemen die sissij aangeeft. Ze overwegen nu om naar de VS te gaan.

    Dus, goed alles bekijken.

  • sissij.

    Kijk weet je,het is natuurlijk wel allemaal leuk,zon,zee en strand.Feesten voor elke gelegeheid ook.Maar je zult er toch ook gewoon de kost moeten verdienen voor je gezin.Nu zijn de eisen allemaal wel een stuk minder op de antillen,maar toch.Op bijna iedere hoek van de straat staan ze te dealen .Nu is dat natuurlijk jouw probleem nog niet,maar ook jouw kinderen worden ouder en gaan de stad in.Werk is een crime.Als ze een antilliaan kunnen aan nemen,nemen ze echt geen makamba.Zelfs ik werd met een buik van 9 maanden overvallen voor een huurauto.Waar ligt dan de grens.Zon,zee en strand of maar een caravan kopen in nederland dat je er ook ieder weekend uit bent.Maar alsnog ik wil je echt geen domper geven,en als je het echt wilt ga je ervoor.Maar bezint eer je begint.En dat geld voor veel zuidamerikaanse landen.Maar er zijn natuurlijk ook genoeg positieve dingen te melden,het is niet allemaal kommer en kwel.Maar wat is er tegen om je leven te leiden in nederland zoals jullie dat willen,gaat het over de zon?Of pas je niet in dit straatje,nou dan kap je daar toch mee.Ik ben hier ook een buitenbeentje,tja jammer dan.

    groetjes sissij.

  • Fem

    hahah waarvoor dacht je dat antillianen allemaal massaal

    hier naar toe (willen) komen.

  • daan

    ach pieter, laat je niet gek maken door deze reactie's. nederlanders zijn gewoon welkom op curaca. het is fantastisch wonen. en de mensen zijn heel vriendelijk. het ligt vooral aan je eigen instelling!! doe je normaal tegen de bevolking doen ze normaal terug. heel simpel, en zo erg is die armode nu ook weer niet hoor, en die criminaliteit al helemaal niet. nederland is veel erger.

    dus pieter, ik zou eerst eens op vakantie gaan daarheen als ik jou was, en doen wat je hart je ingeeft!!

  • m

    voor de uitkeringen!