Emigreren naar Frans Guyana

  • bokje

    Kan iemand mij meer vertellen over emigreren naar Frans Guyana, gelden daar dezelfde regels voor als voor Frankrijk zelf.

  • R Rosendaal

    hallo,

    Er is mij verteld dat dezelfde regels gelden voor als je naar frankrijk gaat. Wij gaan zelf naar Suriname. Waarom: Goedkoper, Nederlandse taal, en meer mogelijkheden.

    Desalniettemin is frans guyana een prachtig land om te wonen.

    MVG

  • bokje

    Probleem van Suriname is de scholing en medische verzorging die gaat jaarlijks steeds meer achteruit.

    Ook het probleem van diefstal en beroving wordt ieder jaar groter.

    Vandaar de keuze voor Frans Guyana, toch Europeese maatstaven maar dan in de tropen en dicht bij Suriname (Familie).

    mvg

  • Geeta Chedi

    Hallo Bokje,

    Ik overweeg ook om precies de zelfde reden niet naar Suriname maar Frans Guyana te emigreren.

    Ik zou het heel fijn vinden als jij je ervaring met mij zou willen delen of als je handige tips hebt voor mij.

    Ik ben momenteel bezig met mijn cursus frans, eerste aanzet. Maar ik weet dat ik nog veel zal moeten doen om mij een beetje voor te bereiden.

    Nogmaals ik zou graag met jou in kontakt willen komen.

    Met vriendelijke groet,

    Geeta

    bokje schreef:

    >

    > Probleem van Suriname is de scholing en medische verzorging

    > die gaat jaarlijks steeds meer achteruit.

    > Ook het probleem van diefstal en beroving wordt ieder jaar

    > groter.

    > Vandaar de keuze voor Frans Guyana, toch Europeese maatstaven

    > maar dan in de tropen en dicht bij Suriname (Familie).

    >

    > mvg

  • rudi

    Beste lezers,

    Ik heb de intentie om in frans-Guyana te komen wonen en te ondernemen. Ik heb vernomen van bronnen dat de overheid nieuwkomers stimuleert met toewijzen van grond en financiele middelen. In welke stad kan ik me het beste vestigen?

    Rudi

  • tessa

    Hoi Rudi,

    Ik ben hetzelfde als jij aan het uitzoeken. Zullen we elkaar op de hoogte houden? (iemeeltez@hotmail.com)

    Tessa

  • Snoopy

    Wil graag in Frans Guyana gaan wonen. Wie kam mij helprn aan informatie over werk en huisvesting.

    Klopt het dat de Franse regering het emigreren naar frans Guyana stimuleert ?

  • Hans123

    Dacht het wel ja….want Guayna is immers een Frans overzees department….dus!!!

    Ze betalen er met de EURO.

    Wat wil je er gaan doen?? Spreek je Frans?? Ga er maar vanuit dat daarzo niet veel mensen Engels spreken.

    Ik was daar in 2004 op vakantie en vond het nogal duur. Niet echt een land om naar te emigreren mi…..maar goed wie ben ik?

    succes!

    Hans

  • almere

    hOI RUDI,

    Ben je inmiddels al wat wijzer geworden?

    Afhankelijk van wat je wilt gaan doen, zou je kunnen bepalen waar je wilt gaan wonen..

    Succes

    rudi Schreef:

    ——————————————————-

    > Beste lezers,

    >

    > Ik heb de intentie om in frans-Guyana te komen

    > wonen en te ondernemen. Ik heb vernomen van

    > bronnen dat de overheid nieuwkomers stimuleert

    > met toewijzen van grond en financiele middelen. In

    > welke stad kan ik me het beste vestigen?

    >

    > Rudi

  • Mike

    Ik zou graag naar frans-guyana willen emigreren,ik ben woonachtig in Nederland(amsterdam).

    Mijn vraag is:Hoe is de scholing,kinderopvang,belastingstelsel,werkgelegenheid,en huisvesting in Fr-guyana.

    Zou iemand mij duidelijk kunnen informeren hierover.

    Alvast mijn dank.

    Groeten,

    Mike